Accounting Clerk/ Auxiliar Contable
OEC Group
Guadalajara, MX
hace 1 día
source : Kitempleo

Guadalajara, Jal.Company OverviewEstablished in 1981, OEC Group is one of the leading NVOCC freight forwarding companies.

  • With headquarters located in Taipei, Taiwan, as well as regional headquarters in New York and branches throughout Asia, North America and Europe;
  • OEC Group enjoys a strong position in a rapidly growing market. Essential Duties and Responsibilities include the following.

    Other duties may be assigned. - Compiles and sorts documents, such as invoices and checks, substantiating business transactions.

  • Verifies and posts details of business transactions, such as funds received and disbursed, and totals accounts to ledgers or computer spreadsheets and databases.
  • Audits invoices against purchase orders, researches discrepancies, and approves for payment. - Investigates problems that vendors or purchasing agents have with obtaining payment for bills.
  • Computes and records charges, refunds, and cost of lost or damaged goods, freight charges, rentals, and similar items.
  • Prepares vouchers, invoices, checks, account statements, reports, and other records, and reviews for accuracy. - Reconciles general ledger accounts with various registers.
  • Extracts general ledger information. - Compiles cost reports and revenue and balance sheets. - Reconciles bank statements.
  • Interpret Dun & Bradstreet reports. - Understand Euler Hermes credit insurance. - Monitors loans and accounts payable and receivable to ensure that payments are up to date.
  • Reconciles report discrepancies and problems. - Codes data for input to financial data processing system per company procedures.
  • Reviews, balances, and interprets computer reports, and makes corrections. - Assists employees, vendors, clients, or customers by answering questions related to accounts, procedures, and services.
  • QualificationsTo perform this job successfully, an individual must be able to perform each essential duty satisfactorily.

    The requirements listed below are representative of the knowledge, skill, and / or ability required. Reasonable accommodations may be made to enable individuals with disabilities to perform the essential functions.

  • Education and / or ExperienceBachelor's degree in Accounting and one to three years of related experience and / or training;
  • or equivalent combination of education and experience. English and tax experience is considered as a plus. Computer SkillsTo perform this job successfully, an individual should have knowledge of Microsoft Office.

    Benefits After successfully completing a standard 90-day introductory period the employee is provided with the following benefits package.

    This includes : - Medical Insurance - Floating days - Personal Days - Vacation days - 25% vacation primeDetalles de la EmpresaEstablecido en 1981, OEC Group es una de las principales empresas de transporte de carga NVOCC.

  • Con sede en Taipei, Taiwan, así como la sede regional en Nueva York y oficinas a través de Asia, América del Norte y Europa;
  • OEC Group goza de una sólida posición en un mercado de rápido crecimiento.Responsabilidad y asignaciones esenciales incluyen.

    Otras actividades pueden ser asignadas. - Transferencias bancarias de forma diaria. - Conciliaciones Bancarias de forma diaria y mensual.

  • Revisar y aprobar los reportes de gastos para trámite de pago. - Auditar facturas de navieras y otros proveedores. - Asistir a los proveedores con respuestas y requisitos.
  • Analizar cuentas de proveedores y solicitar créditos. - Elaboración e impresión de cheques para cuentas por pagar. - Preparación de reportes y mantenimiento de los archivos relativos a cuentas por pagar.
  • Preparar y analizar los reportes semanales de cuentas por pagar. - Asistencia en los cierres mensuales. - Asistencias en otras áreas y proyectos especiales según sean las necesidades del departamento.
  • RequisitosPara desarrollar este trabajo de manera exitosa, el candidato deberá poder desarrollar cada actividad satisfactoriamente.

    Los requisitos arriba listados son ejemplos del conocimiento, habilidades y capacidades requeridas. Educación y ExperienciaContabilidad y / o uno a tres años de experiencia relativa al puesto.

    Inglés y previa experiencia en impuestos serán considerados como un plus. Habilidades técnicasMicrosoft OfficeBeneficiosDespués de completar con éxito un período de prueba estándar de 90 días se tendrá derecho a un paquete de beneficios que incluye : - Seguro de Gastos Médicos Mayores - Dias personales - Vacaciones de ley - Prima vacacional 25% - 15 de aguinaldoeHihnq6qge

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